Khamis, 22 September 2016

Perkhidmatan Insurance Kenderaan ke Thailand



WhatsApp/SMS/Telefon 

019-529 6852


Kami menyediakan perkhidmatan insurans motosikal, kereta, van dan bas ke negara Thailand. Insurans yang di jual adalah insurans 3rd party yang memberi perlindungan kepada warganegara Thailand sekiranya berlaku kemalangan. Insurans ini merupakan syarat minima bagi setiap kenderaan Malaysia, Singapura untuk memasuki negara Thailand. Menjadi satu kesalahan sekiranya kenderaan negara asing memasuki Thailand tanpa mempunyai insurans kenderaan Thailand.

KADAR INSURANS KENDERAAN KE THAILAND


Kereta (4-5 tempat duduk)


9 hari = RM67
1 bulan = RM80
3 bulan = RM105
6 bulan = RM130
1 tahun = RM170
* Insurans beserta Kad TM6 akan di pos menggunakan Pos Laju
* Borang TM2, TM3, Surat Kebenaran pemilik kenderaan serta panduan mengisi borong akan di hantar melalui e-mail.

Kereta MPV (7-8 tempat duduk)

 
9 hari = RM70
1 bulan = RM85
3 bulan = RM115
6 bulan = RM140
1 tahun = RM180
* Insurans beserta Kad TM6 akan di pos menggunakan Pos Laju
* Borang TM2, TM3, Surat Kebenaran pemilik kenderaan serta panduan mengisi borong akan di hantar melalui e-mail.

Van (10-12 tempat duduk)


9 hari = RM100
1 bulan = RM120
3 bulan = RM140
6 bulan = RM170
1 tahun = RM220
* Insurans beserta Kad TM6 akan di pos menggunakan Pos Laju
* Borang TM2, TM3, Surat Kebenaran pemilik kenderaan serta panduan mengisi borong akan di hantar melalui e-mail.

Bas (14-44 tempat duduk)

9 hari = RM250
* Insurans beserta Kad TM6 akan di pos menggunakan Pos Laju
* Borang TM2, TM3, Surat Kebenaran pemilik kenderaan serta panduan mengisi borong akan di hantar melalui e-mail.

Motosikal


9 hari = RM60
1 tahun = RM160
* Insurans beserta Kad TM6 akan di pos menggunakan Pos Laju
* Borang TM2, TM3, Surat Kebenaran pemilik kenderaan serta panduan mengisi borong akan di hantar melalui e-mail.




MAKLUMAT TAMBAHAN YANG DI PERLUKAN (Seperti dalam Geran)

Nombor Pendaftaran dan Nama Model: WBW 3184, Proton Iriz


Tarikh ke Thailand serta No. Chasis: 9 Mac 2017, PGLDN123456789


Nama dan Alamat Pemilik: Zulkifli Harun, No. 9 Jalan 2, Taman Setia, 08000

Sungai petani, Kedah

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 019-5296852


atau WhatsApp 0195296852

Insurance akan di pos melalui Pos Laju secepat mungkin. Dalam tempoh 1-3 hari anda akan terima insurance tersebut.


Borang TM6 Visa Berlepas & Ketibaan (Arrival & Departure)

Insurance Thailand 9 hari, 1 bulan, 3 bulan, 6 bulan, Setahun

Borang TM2 Maklumat Pembawa(Information Conveyance)



Borang TM3 Senarai Penumpang(Passenger List)

29 ulasan:

  1. Saya nak bt insurans masuk sempadan,nak masuk awai pg 11/1/2016
    Blh bt seawal mana ye,tuk 9hari
    Nak prepare siap2,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tarikh insuran 11/1/2016 - 19/1/2016. Boleh buat bila bila masa. Sila whatsapp 0195296852 geran kereta.

      Padam
    2. Payment dan whatsapp geran telah diterima. Insuran akan dipos melalui pos laju esok. Tq

      Padam
    3. Boleh tolong isikan borang (Imigresen Thailand) utk masuk ke Thailand sekali ke untuk setiap individu?

      Padam
  2. Kalau nak keluar masuk untuk sehari je kene beli insurans jugak ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya. 1) Kalau Polis Thai roadblock dia akan minta insurans, tm2&tm3, borang kastam

      Padam
    2. Jadi kena ambik insurans yang untuk 9 hari la?

      Padam
  3. First time msuk thai dgn keta, aku dh kena dgn custom thai sebab xdak custom declaration form. Aku tak tau yg form tu kena isi jgak. Aku igt siap isi form TM2 ,TM3, dan white card kira dah ok dh, dh boleh msuk. Aku dah cop semua tu aku msuk ja lah...bila dh drive kt thai tu ada sekatan jln plak oleh custom...so dia tahan dan minta form tu aku xda. Kna denda Rm1000. Aku xda duit, dia bg kurang Rm500..aku pn xda duit msa tu nk bg. Dlm ATM card ada la tp mcm mna nk ambik.so dia ambk border pass aku simpan pastu bg Rm100 dlu pastu sruh aku ambik duit lg Rm400 bru dia bg aku border pass blk. Aku pun p la cari ATM smp kt Hatyai tp xblh ambk. Aku xtau nk buat mcm mna dah. Pastu aku patah balik aku follow blkg trailer aku xnmpk trafik light dh merah, polis thai plak ligan aku. Lg skali kna denda Rm100 plak. Tp aku xdak duit nk bg...aku cita kt dia yg border pass aku dh kna ambk dgn custom. Pastu aku follow polis tu smp ja pertengahan jln, dia stop dan sruh aku pergi blk dan bg no fon dia. Aku pun cari lah tempat custom operasi td blk tp xjmp depa dah stop operasi. Nk jmpa pegawai tu aku xtau nk tya sapa. Last2 aku blik mcm tu ja malaysia. Satu apa pun aku xcop... Nasib baik lah lepas dan Alhamdulillah smp Malaysia... Dh serik nk msuk Thai lg...tp nsib baiklah aku boleh jga cakap thai ckit2 walaupun xbyk tp mcm ayam dgn kucing jgak la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi mcm mana? perlu ke semua yg nak masuk ke thailand buat custom declaration form tu?

      Padam
    2. Ya perlu. Itu adalah undang undang negara Thai dan juga mana mana negara adalah sama.

      Padam
    3. Mana nak dpt custom declaration form tu?

      Padam
  4. Nk bgtau ckit la...pegawai2 kt Thai byk yg lgsung xmesra...depa ni kira duit ja....Tempat OK peraturan xla nmpk ketat sgt sbb ramai naik moto helmet pun xpakai...pengalaman pahit betoiii....lost comunication. La ni aku dh xda border pass...klau nk masuk lg msti nnt kna denda...dh la byk kesalahan kt cna. Adoii...apa la nsib...

    BalasPadam
  5. Mahal juga ni...kadar upah/poslaju dan insuran (kalau buat sendiri di Changlun lebih banyak murah..)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul. Bagi mereka yang perlukan perkhidmatan rasanya tak jadi masalah sebab bayak kos yang terlibat seperti kos pengangkutan, pos, masa dan sebagainya. Di syorkan buat sendiri di Changlun tetapi yang memerlukan bantuan perkhidmatan di persilakan. Melancarkan perjalanan percutian ke Thailand perlu diambil kira terutamanya yang berada jauh dan sentiasa merancang.

      Padam
  6. Tumpang Tanya... Blh ke sy pergi buat dengan encik ondspot??

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh terus ke changlun. Tapi untuk mudahkan perjalanan dimana terus sahaja ke thailand maka boleh tempah awal insuran

      Padam
    2. Jd kene tempahan dulu ye cik?? sy dan rakan2 mahu masuk border 29/4 ni... Jd mungkin 28/4 sy sudah di changlun. Blh sy dapatkan alamat atau trus ke homestay ini sahaja??

      Padam
    3. boleh terus tempat sekarang. Tarikh mula insurans 29/4/2016 (9 hari). Whatsapp 0195296852

      Padam
  7. tumpang tanya van disewa dari kedai boleh buat insurans ke thai tak?

    BalasPadam
  8. tumpang tanya van disewa dari kedai boleh buat insurans ke thai tak?

    BalasPadam
  9. NURMAS MAJU ,KALAU SAYA PERGI MENAIKI MOTOSIKAL ABAH SAYA ,APAKAH SAYA PERLU SEDIAKAN ,NAK KATAKAN SEMUA LA YANG PERLU UNTUK MASUK/KELUAR DARI BORDER THAILAND TU, KALAU BOLEH STEP

    BalasPadam
  10. Insuran utk van 15 ,18 penumpang berapa harga?

    BalasPadam
  11. Insuran utk van 15 ,18 penumpang berapa harga?

    BalasPadam
  12. Kiranya semua yang dipos tu dah complete ya tuan? Cuma bawak document dan passport bila nak drive masuk thailand pada tarikh tersebut

    BalasPadam
  13. salam encik. kalau sy nak masuk melalui wang kelian. dekat mana sy boleh ambil insurans dan boleh ke buat hari yang sama yang sy nak pergi tu?

    BalasPadam
  14. Kenapa mahal sgt insurance tu, saya buat rm 15 je utk seminggu...

    BalasPadam