Rabu, 13 Februari 2013

Restoran Arabian Mendy Jitra

Sumber: http://matkedah.com

Sejak dua menjak ni kawasan utara dok glamor dgn masakan Arab. Bagi org yg tak pernah jijak kaki kat tanah Arab mcm aku ni mungkin cukup sekadar pi pekena makan nasi kat restoran berkonsepkan makanan ala ala Arab. Pertengahan bulan Januari hari tu, aku dah pi Old Castle kat Anak Bukit, namun semua nya agak mengecewakan aku sebab makanan yg di sediakan tak menepati citarasa dan mungkin indah kabar dari rupa.
Hari ni aku berani mencuba sekali lagi masakan Nasi Arab di salah sebuah restoran baru dibuka di Bandar Darulaman, Jitra.
image
Setiba nya disini, suasana restoran yg tenang dan cantik telah membuka selera makan kami.

image
image
kepada pengunjung restoran, kita diberi pilihan nak makan bersila (duduk atas lantai) atau makan di meja.
image
Memandangkan perut aku buncit, jadi kami memilih utk duduk di meja.
image
Hidangan yg menjadi pilihan ialah Nasi Ayam Mendy yg berharga RM9
image
image
dan aku tambah side dish Hummuz RM4
image
Hummuz ini dihidang dgn roti (macam roti capati)
image
Aku order minum Arabic Tea RM1.50 dan bini aku pulak order nescafe (bancuh kat rumah pun boleh) juga berharga RM1.50
image
image
Jumlah harga makanan yg kami makan hari ni ialah RM25.50
Bila ditanya yg manakah satu menjadi pilihan antara Restoran Old Castle Anak Bukit (yg juga menyediakan Arab Food) dan Restoran Arab Mendy Jitra, aku akan memilih restoran Arab Mendy Jitra.
image
image
Gambar di atas menunjukkan salah satu restoran berkonsepkan makanan arab yg mungkin akan aku cuba di masa terdekat ini. in sha Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan